Ples sa zvijezdama

chevrolet aveo



Seat Ibiza nema tržišnu težinu Clija, Corse ili Fabije, ali često je na listi najprodavanijih. Tajna? Lijepo izgleda, ima Volkswagenovu mehaniku i privlačan omjer uloženo - dobiveno. I tako još od 1984., kada je predstavljena prva generacija. Upravo je Ibiza uvela Seat u globalni auto bussines i kroz tri generacije postala najprodavaniji španjolski automobil. Čak 45% prodanih Seata su - Ibize. Četvrta generacija pokazana je u travnju ove godine i već se nalazi u prodajnim salonima. Personality joj je snažan: ima suvremeni, disko izgled i dužinu od 405 cm, najviše u nižoj klasi. Trendovski princip downsizing nije primjenjen u dimenzijama karoserije, ali jest u njenoj izvedbenoj strukturi.





Lakša je za 47 kg nego prijašnja, ali bitno otpornija na uvijanje i sigurnija. Čak 60 posto karoserije napravljeno je od visokootpornog čelika. Leži na temeljito dotjeranoj prijašnjoj platformi, produženoj za sedam milimetara. Istu ima Fabia, a od jeseni će i novi Polo. Španjolskom mališanu i dalje je namijenjena Volkswagenova mehanika, što je također veliki adut. Za većinu naših kupaca, sklonih njemačkoj tehnici, najvažniji. Prtljažnik mjeri 292 litre, što je također među najboljim vrijednostima klase.





Dizajn

4



Nova Ibiza se ne čini zavodljivom poput prethodne, iako je osebujno, mladenački stilizirana te u detaljima šarmantna. Prve naznake takvog, tehno stila vidjeli smo još lani na konceptu Tribu. Ipak, malo smo se šokirali kada smo vidjeli da definitivno nema više poznate trodjelne maske, sa simpatično prćasto izdvojenim središnjim dijelom.





Luc Donckerwolke, belgijski dizajner koji je 2005. preuzeo odgovornost za dizajn španjolskih automobila, odlučio se za oštriji, čistiji i britkiji izgled, s tek ponekom poznatom linijom i detaljem, koji podsjećaju da Ibiza dolazi iste kuće kao Leon i Altea. Prednje blatobrane je sportski napumpao prema van, a frontalni dio efektno ukrasio dvjema uočljivim, kosim faldama, čije linije prate i rubovi poklopca motora. Diskretnije tri falde presijecaju bokove i na zanimljiv način lome površinu.





To je novi dizajnerski izričaj, čiju razradu ćemo gledati i u dolazećim modelima. Stražnji dio, s minimalistički odmjerenim svjetlima i izvučenim bokovima izgleda djevičanski čist i nedorečen. I bočni, s (pre)širokim nosačem krova i kratkim osovinskim razmakom, nije najskladniji. No, možda se samo treba priviknuti ili pričekati atraktivniju izvedbu s trojim vratima, u jesen.





na vrh



Unutrašnjost

3



Čim smo sjeli za ugodno zadebljan i malen kožnati upravljač te osjetili svu udobnost i čvrstoću sportskih sjedala, postavljenih dva centimetra bliže tlu nego u staroj Ibizi, vidjeli smo da je diskretan sportski duh, koji prožima vozačko okruženje svih Seata, pronašao svoje mjesto i u Ibizi. Vjetrobransko staklo je Leonovski odmaknuto prema naprijed te je uz male trokutaste bočne prozore dobiven ugodan osjećaj prostranosti. Poglede najviše plijeni jedinstveno stilizirana armatura, koja će se mladim vozačima sigurno dopasti. Personality joj daju sivi fragmenti upravljača, kućišta instrumenata, okvira ventilacije i ručice mjenjača.





Kao da su preneseni iz neke studije. Tvrda plastika, glavni prigovor prijašnjem modelu, postala je dobrim dijelom prošlost, barem u površinama koje su prve na udaru ruku. Primjerice, samo je najdalji dio armature, iznad otvora ventilacije, izveden od tvrde plastike. Sve ostalo je gumirano i daje osjećaj vrijednog materijala. Tvrda plastika zadržana je na vratima i grebenu, ali nije više tako jeftina kao prije. No, lakirani prekidači klima uređaja, (pre)mali i (pre)gusto postavljeni, izgledaju kao s dječje igračke. Povremeno nam je zasmetalo što prilikom vađenja ključa iz bravice rukom dotičemo preblizu postavljen rub armature. Poželjeli smo i bolju preglednost pri parkiranju bočno unatrag te više pretinaca. Suvozački je dvostruko manji nego što smo očekivali. Dužina unutrašnjeg prostora veća je za punih deset centimetara pa je sprijeda lijepo komforno, a u prtljažniku od 292 l (+25 l) gotovo raskošno. No, od najdužeg auta u klasi očekivali smo više mjesta za koljena straga. To je danak razmjerno kratkom osovinskom razmaku. Ipak, lagali bi kada bi rekli da je tijesno.





na vrh



Motor i mjenjač

3



Motor 1.4 16V bio je najpopularniji kod kupaca prethodne generacije, a očekivanja su jednaka i za novi model. S razlogom, jer riječ je o provjerenom i pouzdanom motoru, u osnovi poznatom još iz Golfa III. Solidnih je potencijala, uglađen i ugodnog zvuka. U raznim izvedbama snage, ubrizgavanja i punjenja ugrađuje se u niz modela niže, kompaktne pa čak i srednje klase koncerna Volkswagen (Passat i novi Superb TSI).





To najbolje govori o kvaliteti i povjerenju koje uživa kod njemačkih stručnjaka. U izvedbi sa 86 KS i 132 Nm sasvim lijepo pokreće razmjerno laganu Ibizu (testni primjerak 1105 kg), toliko dobro da racionalan vozač neće imati većih primjedbi na njegovo ponašanje. U gradu je ugodno startan i elastičan. I na otvorenoj cesti u uvjetima smirene vožnje, bez sportskih naprezanja, ne nedostaje mu potencijala. U takvim okolnostima ne troši puno, oko sedam litara. Na auto cesti, u okruženju viših brzina ili kada smo vozili s još tri ili četiri osobe, osjetili smo da bi još nekoliko konja snage i te kako dobro došlo. No, u standardnim uvjetima smirene vožnje motor je taman po mjeri. Za jače međuubrzanje treba papučicu gasa pritiskati do poda, a ponekad i šaltati u stupanj niže. Mjenjač je za svaku pohvalu. Lagan je, ali konkretan, precizan i tih te zato jedan od najugodnijih u automobilima niže klase.





na vrh



Ovjes

3



Fabia, Ibiza i Polo još iz prijašnje generacije dijele jednaku platformu, koja se u detaljima modulira za svaki model zasebno. Tako je i sada. Strukturalno je očvrsnuta, produžen je osovinski razmak za sedam milimetara (na 246,9 cm), a trag kotača proširen za tri centimetra, na sportskih 153 cm. Svjesno je zadržan najkraći osovinski razmak u klasi, zbog kojeg je na lošim cestama poskakivanje jače izraženo, ali uz širi trag kotača i niže težište bitno pozitivno utječe na okretnost i sportsko zadovoljstvo u vožnji. Zadržana je i polukruta osovina straga, ali gotovo svi elementi i sklopovi prednjeg i stražnjeg ovjesa su snažnije dimenzionirani te konstrukcijski temeljito dotjerani i usavršeni. Ibiza je i prije bila poznata po sigurnom ponašanju, ali sada je napravljen korak više i postignut još bolji kompromis udobnog i dinamičnog.





Ibiza se lijepo vozi, na upravljaču je ugodna i precizna, ne naginje se pretjerano i iskazuje dinamiku kojom će biti zadovoljni i vozači sportskih ambicija. U testnom primjerku Sport, s ovjesom 20% tvrđim nego kod standardnih verzija i dodatno ukrućenom podnicom, to je posebno naglašeno. Ovjes u svakom trenutku djeluje kompaktno te je ležanje potpuno neproblematično, s očekivanim podupravljenjem u incidentnim situacijama. Tada bi dobro došao ESP, kojeg treba dodatno platiti (330 eura). Vožnja je pritom iznenađujuće udobna, a jedini nedostatak je lupanje stražnje osovine na jačim poprečnim neravninama. Na visini zadaće su i kočnice, sa sustavima ABS/EBD i BAS.





na vrh



Sigurnost

3



S pet osvojenih zvjezdica na EuroNCAP testu, nova je Ibiza samo potvrdila svoje brojne kvalitete. Nova platforma pruža uzornu zaštitu svim putnicima, uključujući vozača. Ozljede koje uzrokuje instrumentna ploča i stup volana su minimalne.





na vrh



Oprema

3



Adut iz rukava, naročito za kupce osnovnog paketa Reference. Dobivaju ABS, prednje i bočne zračne jastuke, el. stakla sprijeda, daljinsko zaključavanje, servo upravljač podesiv po dubini i visini, vozačko sjedalo podesivo po visini, automatsko paljenje svjetala... Zapravo, nedostaju samo klima, koja se doplaćuje 845 eura (ručna) te radio (tvornički 380 eura). Kupcima viših standarda, koji traže dodatnu količinu ugode, sigurnosti i komfora na raspolaganju su Stylance i Sport. U doplatnom programu nudi se i kruha preko pogače - biksenonska zakretna svjetla, panoramski stakleni krov, hill hold control, grijanje sjedala, senzore parkiranja, mjenjač DSG (jedini u nižoj klasi)...





na vrh



Cijena

3



Kada se promotri napredak u odnosu na prijašnji model i vidi što i po kojoj cijeni nudi konkurencija, proizlazi da Seat i u najnovijem izdanju ostaje jedan od pristupačnijih mališana. Uz to, zanimljivo izgleda, koristi Volkswagenovu mehaniku i njemački je čvrsta. No, zove se Seat. Upravo zbog predrasuda, ne treba gajiti iluzije da će Ibiza konačno postati bestseller, ali je istovremeno predobar obiteljski mališan, da bi bio outsider. Traži svoje mjesto u zlatnoj sredini, iako i kandidatura za zlatnu ligu mališana ne bi bila nezaslužena...





na vrh



Cardetails-tehnickekarakteristike
Motor



Vrsta

benzinski

Obujam ccm 1390
Cilindri/Ventili   4/16

Snaga KS

86 @  5000/min

Moment Nm 132 @  3800/min

Mjenjač   ručni, 5 stupnjeva

Performanse



Najveća brzina Km/h 175
Ubrzanje 0-100 s 12,2
Potrošnja l/100km 8,2/5,1/6,2
Karoserija



Dimenzije cm 405 x 169 x 145

Razmak osovina cm 247

Prtljažnik l 292/847

Masa kg 1025

Gume   205/45 R16, Bridgestone Turanza

ukupno
Udobnost, stabilnost, mjenjač, prtljažnik, oprema



Bučan stražnji ovjes, prostranost straga



cijene11.443 - 18-092 EUR

Testni model: 16.025 EUR
konkurenti
vw golf Opel Corsa

Peta generacija Corse sa sigurnošću je preuzela štafetu od izuzetno popularne prethodnice i nastavlja njezinim stopama
vw golf Fiat Punto

Don Juan u gradskoj klasi. Novi Punto zavodi atraktivnom formom, unaprijeđenom kvalitetom izrade i pristupačnom cijenom
vw golf Renault Clio

Automobil 2007. godine svakako je konkurent o kojem valja razmisliti. Nudi obilje prostora, zanimljiv dizajn i bogatu opremu po prihvatljivoj cijeni.
vw golf Peugeot 207

Najozbiljniji mališan do dolaska nove Mazde2. Ljepotom nedostižan i solidne prostranosti. Vječna mana su neprecizni mjenjači.






Zlatko Horvat
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 10:45